Respekt voor Raad en College.

Zoals al weergegeven gaat de bijkomende 380kV verbinding langs het oosten van Hoofddorp passeren. Dit mede dankzij de vasthoudendheid van Raad en College en de inzet van hun politieke vrienden in Den Haag. Mijn dank voor uw vasthoudendheid.

De bijkomende 380kV verbinding zal weliswaar langs het oosten van Hoofddorp passeren maar de bestaande 150kV lijn zal mede om die reden blijven waar deze momenteel loopt.
Veel te dicht langs scholen, woningen etc. in Floriande en Lisserbroek.
Deze verbinding gaat bovendien op volle capaciteit draaien en de straling zal ruim boven de norm uitkomen.

Volgens mededelingen van EZ en VROM zal de bestaande en blijvende 150kV lijn worden gesaneerd in overleg met de Regionale overheden en TenneT.
Wat gaat onze  Gemeente doen en waarom geeft de gemeente niet alvast een "gezondheidsgarantie" aan duizenden van haar inwoners? Stel ons aub gerust.

Raad en College hebben wat de bouw langs de 150kV betreft grote fouten gemaakt, en ik hoop dat zij nu net zo vasthoudend zullen zijn als het gaat om de verwijdering c.q. om de verplaatsing c.q. om het ondergrondsbrengen van de 150kV.


DE PETITIE BLIJFT VAN TOEPASSING. 

dinsdag 22 januari 2008

AAN HEREN HAGEN EN DEN ELZEN.

Beste heer Hagen,

U en de heer den Elzen hebben zich gestoord aan de term "angsthazen" die ik op mijn weblog ten aanzien van u en uw collegae heb gehanteerd.
Ik voel me verplicht om u, en alle andere leden van de Raad, enige toelichting te geven.

Maandenlang heb ik geprobeerd om op "vriendelijke" wijze uw aandacht en de attentie van uw collegae te verkrijgen.
Helaas is het mij niet gelukt om u c.q. de Gemeenteraad ervan te doordringen dat er door het College beslissingen zijn genomen die niet door de beugel kunnen.

Het is de Gemeenteraad die het beleid bepaalt en niet B&W; en het is derhalve de taak van de Raad de vinger aan de pols te houden en om het College in voorkomende gevallen "terug te fluiten". Toch?

De feiten;

1) Ik heb in mijn weblog http://tennethoogspanning380kv.blogspot.com/
op overzichtelijke en voor eenieder zeer eenvoudig leesbare wijze alle ins en outs over hoogspanning weergegeven.
Indien men slechts de meest belangrijke berichten leest dan weet men volledig van de hoed en van de rand en weet men waar men over praat.

2) Vele duizenden hebben, zoals u weet, hun grote ongerustheid uitgesproken over de huidige situatie in Floriande en in Lisserveld maar zijn door de gemeente bewust niet geinformeerd over door de GGD gedane metingen en velen zijn door de directie van Het Braambos notabene vals voorgelicht.
Ook hierover kunt u lezen in mijn weblog.

3) De Gemeenteraad kwam intussen niet verder dan te besluiten om een hoorzitting te organiseren om zich te laten voorlichten. Zoals u weet zal deze hoorzitting plaatsvinden op 7 februari a.s. De voorlichting wordt door KEMA gegeven. KEMA zal u exact hetzelfde vertellen als er al maanden op mijn weblog staat gepubliceerd.
En dat is nu precies het frustrerende indeze.
De Gemeenteraad beschikt al maandenlang over de nodige informatie maar heeft niet of niet voldoende gebruik willen maken van deze informatie. Dat terwijl vele duizenden in ongerustheid verkeren.

4) Ik heb elk Raadslid overduidelijk aangetoond wat mag en wat moet en ook de achtergehouden/aangepaste meetresultaten geopenbaard. Dit zou voor ieder Raadslid aanleiding geweest moeten zijn tot het stellen van vragen en dat dat niet is gebeurd is een bijna traumatische ervaring voor vele honderden ouders met kinderen op o.a. Het Braambos.
Dit kunt u zich toch wel voorstellen? Gaat u eens in de schoenen staan van de betreffende ouders a.u.b.
Gezien in het licht van de vreemde gang van zaken met de meetresultaten is de boosheid van wethouder Bezuijen - zie mijn weblog - volkomen misplaatst en ergerlijk voor zeer vele ongeruste ouders met kleine kinderen.

Het door de Raad niet stellen van vragen over de achtergehouden ongunstige meetresultaten was voor mij de druppel en ik besloot dan maar een soort shockeffect toe te passen. Ik kreeg daardoor in elk geval de aandacht van u en de heer van Elzen.

Indien u zich na het lezen van het bovenstaande nog steeds "beledigd" voelt dan offreer ik u en uw collegae van harte mijn verontschuldigingen.

Ik ga er echter vanuit dat u na het doornemen van de onlogenbare feiten op mijn weblog nu, liefst raadsbreed, wel de gepaste vragen wilt stellen en niet afwacht tot na een (in feite onnodige) hoorzitting op 7 februari a.s.
Mocht u of mochten uw collegae in de Raad meer informatie wensen dan ben ik graag bereid om die te geven.

Overigens heb ik besloten om mijn weblog niet meer te updaten en om er een punt achter te zetten.
Indien er nu eindelijk door de Gemeenteraad eens de juiste vragen worden gesteld dan is mijn werk tenminste niet geheel voor niets geweest.

Een reaktie uwerzijds en/of van andere frakties zal door mij zeer worden gewaardeerd.

Met vriendelijke groet.


Guus Roodenrijs

1 opmerking:

Anoniem zei

Het was me inderdaad al langere tijd opgevallen dat het College en de Gemeenteraad niet met je duidelijke en deskundige informatie deed/doet en zij tevens belangrijke gegevens achterwege houden.
Je hebt werkelijk alles gedaan wat maar mogelijk was en met een enorme inzet.
Helaas zijn er in de Politiek nog steeds totaal andere belangen in het spel zoals financiele (eigen)belangen.
Tagische feit blijft tot nu toe dat niemand van hen aan de essentie van alles denkt: aan de gezondheid van de kinderen!!!
De toekomst zal bewijzen, wanneer men op de huidige verkeerde weg doorgaat, dat met name de kinderen niet alleen hier fysiek de dupe van worden maar er ook psychische trauma's door oplopen.
Wel eens een kind met leukemie meegemaakt en daardoor ervaren welke psychische gevolgen dit ook geeft???
Voorkomen is beter dan genezen!
Daarom wil ik je bedanken Guus voor je enorme inzet op/via je weblog voor helemaal hen.
Een shockeffect veroorzaken kan soms eens hard nodig zijn.
Jij had het lef dit te doen en juist dat tekent je in positieve zin.

J.Tillema